יום רביעי, 20 במרץ 2019

היהדות החילונית קיומית של י.ח.ברנר - פודקאסט

קולות של רוח - שי זרחי ואני נפגשנו לשיחה שניה והפעם על יוסף חיים ברנר - האיש שעשה "ונהפוך הוא" לתפיסות המסורתיות של היהדות. טעימה קטנה משפתו החדה של ברנר:

"שאלת חיינו היהודית היא לא שאלת הדת היהודית, שאלת "קיום-היהדות". את רעיון-התערובת הזה צריך לעקור משורש. אחד-העם עשה זה פעם והתחרט. אבל אנחנו, חבריו היהודים החפשים, אין לנו וליהדות כלום, ואף על-פי כן הננו בתוך הכלל בשום אופן לא פחות ממניחי תפילין וממגדלי-ציצית.  ...אנחנו, היהודים החיים, בין אם אנחנו מתענים ביום-כיפור ובין אם אנו אוכלים בו בשר בחלב, בין אם אנו מחזיקים במוּסרה של הברית הישנה, בין אם אנו בהשקפת עולמנו תלמידים נאמנים לאפיקוֹר – אנחנו איננו חדלים להרגיש את עצמנו בתור יהודים, לחיות חיינו היהודים, לעבוד ולברוא אָפני עבודה של יהודים, לדבר בשפתנו היהודית, לקבל מזוננו הרוחני מספרותנו, לעמול בשביל תרבותנו הלאומית החפשית, להגן על כבודנו הלאומי וללחום את מלחמת קיומנו בכל גילוי, שמלחמה זו מקבלת" 
(יוסף חיים ברנר, מתוך: בעיתונות ובספרות- על חזיון השמד).




אם תחפשו "קולות של רוח" ברוב אפליקציות הפודקאסטים (מעתה כולל גם בגוגל-פודקאסטס) וגם באייטיונס וביוטיוב, - תוכלו למצוא אותנו. כמובן אפשר גם בלינק הרגיל בסאונד-קלאוד (מוזמנים להקליק כאן ולהאזין)

בהקלקה כאן ניתן להוריד דף מקורות עם הטקסטים המוזכרים בפרק.

מקווה שתהנו ו... פורים שמח :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה