יום ראשון, 27 בפברואר 2022

יצא לאור ספרי "מה למעלה מה למטה"

שמח לבשר לכל קוראות וקוראי הבלוג שספרי ששמו כשם הבלוג "מה למעלה מה למטה" ראה אור במסגרת סדרת "פרשנות ותרבות" של הוצאת כרמל,  וניתן לרכוש אותו בחנויות הספרים, באתר הוצאת כרמל או ישירות ממני אם אתם באים לאסוף אותו.

לפני שנה הרגשתי שסיימתי, שהוא מוכן. מעל חמש עשרה שנות כתיבה מקופלים בספר אחד ולו ארבעה שערים. החלטתי על תכנית פעולה: תחילה אשלח אותו לפרופ' אבי שגיא שעורך את הסדרה "פרשנות ותרבות" בהוצאת כרמל; אחרי שבועיים אתזכר אותו; אחרי שהוא ידחה את הספר או יחזיר את כתב היד עם מיליון הערות, אחליט מה הלאה... 

ביד רועדת שלחתי את המייל. בבוקר שאחרי חיכתה לי הודעה מפרופ' שגיא – הוא כתב שקרא את הספר במהלך הלילה וישמח לפרסמו במסגרת הסדרה. מודה, התרגשתי.

אז שנה חלפה והספר יצא לאור ואתם ואתן מוזמנות ומוזמנים להזמין אותו.

מה יש בספר? השער הראשון שלו מציב תפיסת עולם חילונית, הומניסטית ויהודית. אני חושב שיש בו כמה חידושים ובצידם עשיית סדר בדברים שטובים ממני כתבו עליהם. בשער זה משולבות גם שיחות שלי עם אבי שגיא, שי זרחי, דוב ברקוביץ ופנינית רוסו-נצר המופלאים, והצצה להגותם של ענקים כמו ביאליק, ברנר, פרום, פראנקל, לאה גולדברג ורוזה לוקסמבורג; השער השני הוא אסופת מסות שבהם אני מתמודד עם כמה מאתגרי התקופה באמצעות השקפת העולם שהוצגה בשער הראשון. למשל השיח ברשתות החברתיות ושיימינג, סיכול ממוקד, שבת והניסיון לייצר ברית בחברה הישראלית; השער השלישי מורכב ממאמרים קצרים על פרשיות ספר בראשית שבתוכם אני שוזר כמה רעיונות בנוגע למגוון סוגיות חיים. ובסוף... בסוף יש חלק מאוד חושפני שהתלבטתי אם להכניס לספר.

החלק האחרון של הספר הוא סיפור ההתבגרות האישי שלי. כתבתי אותו בגיל 22 (!). בשנים שחלפו הראיתי אותו לכמה א.נשים וכולם הגיבו בהתרגשות רבה. אני נוגע שם בצורה פתוחה באהבה, משפחה, מיניות, תהליך עזיבת הדת, הרהורים במגוון תחומים והכל על רקע אירועי מפתח בחברה הישראלית שבמרכזם רצח רבין. התלבטתי התלבטתי ובסוף החלטתי שההגות לא תהיה שלמה בלי הסיפור האישי הפתוח – הגיעה העת לשחרר גם אותו לאוויר העולם. הוא חיכה מספיק.

שלכם

ליאור





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה