יום רביעי, 20 בפברואר 2019

צדק חברתי במשנתו של פרום - פרק שלישי בפודקאסט

מאבקים רבים לצדק חברתי מתמצים בהגדלת כוח הקניה של השכבות המוחלשות באופן שיאפשר לכולם קיום בכבוד ושוויון הזדמנויות הוגן יותר. זו מטרה חשובה מאוד, אך היא אינה נוגעת בשורשי הדרוש תיקון, בעומק החברה והתרבות שלנו.

אריך פרום הציע את החזון הבא: "חברה שבה האדם הוא המרכז, כאשר הפעילות המדינית והכלכלית כפופה כולה למגמת התפתחותו. [...] חברה אשר בה הציות לצו המצפון נחשב לסגולה בסיסית והכרחית, לעומת האופורטוניזם והיעדר העקרונות הנחשבים לאנטי-חברתיים; חברה אשר בה היחיד מגלה עניין בבעיות החברה עד שאלה הופכות לענייניו האישיים, והתייחסותו לזולתו אינה מופרדת מיחסיו בתחום הפרטי. יתר על כן, חברה שפויה היא זו המאפשרת לאדם לפעול במסגרת ממדים הניתנים לשליטתו ולהבנתו, להיות שותף פעיל ואחראי בחיי החברה, ובאותה המידה - השליט בחייו הוא. זוהי חברה המקדמת סולידאריות אנושית, ולא רק מתירה אלא גם ממריצה את חבריה להתייחס זה לזה באהבה". 
(מתוך: החברה השפויה).




איך מקדמים חברה כזו? זו לטעמי שאלת הצדק החברתי הבסיסית ביותר. אז - באפיון החברה שלנו כיום ובהבנת החזון הפרומי והדרך להגיע אליו, עוסק הפרק השלישי של הפודקאסט, מוזמנות ומוזמנים להקליק כאן ולהאזין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה